НОВИНИ

Вебквест “Читацький дайвінг” у рамках Всеукраїнського тижня дитячої та юнацької книги 2021

“Книги – морська глибина, хто в них пірне аж до дна, той, хоч і труду мав досить, дивнії перли виносить”

Незважаючи на карантинні обмеження, Всеукраїнському тижню дитячої та юнацької книги бути!
Запрошуємо активних читачів та читачок шкільних бібліотек (5-8 класів) у віртуальне “читацьке пірнання”.

ЩО? Вебквест “Читацький дайвінг” у рамках Всеукраїнського тижня дитячої та юнацької книги 2021

ДЕ? ZOOM; квест-кімната

КОЛИ? 26 березня о 12.00

Професійно зростаємо

В ЗДО № 24 «Смерічка» для педагогів закладу було проведено педагогічну майстерку «Гармонія взаємин». «Командна робота – це інструмент для особистісного та професійного зростання кожного співробітника, який є членом цієї команди». Неформальність, легкість та креативність створили дружню атмосферу , у якій хотілось вчитись новому з чудовою командою 💛.

За матеріалами ЗДО №24 “Смерічка”

Тема академічної доброчесності об’єднала учителів гімназії №15 імені Степана Бандери

16 лютого 2021 року тема академічної доброчесності об’єднала учителів гімназії №15 імені Степана Бандери.

Олександра Пецкович, консультант ЦПРПП та Наталія Свойкіна, психолог ЦПРПП, провели майстерку «Поширення практик академічної доброчесності та педагогіки партерства».

Насичені сесії експертів ЦПРПП тривали довго й цікаво, бо презентували питання фундаментальних принципів академічної доброчесності та важливості доброчесності як культури. Окрему увагу відвели оглядові практик розвитку культури академічно доброчесного навчання у взаємодії між вчителем та учнем та як залучити батьків до розвитку культури академічної доброчесності.

Також обговорювали з учасниками майстерки, що академічна доброчесність базується на чесності, довірі, мужності, повазі, відповідальності та справедливості й для чого дотримуватися академічної доброчесності? Мужність полягає у вмінні сказати собі «ні», коли є можливість списати чи піти легшим шляхом. Це стосується не тільки учнів, а й учителів.

Захід пройшов у творчій, жвавій атмосфері, спікери та слухачі ставили один одному запитання, давали змістовні відповіді, обмінювалися думками, висували пропозиції щодо впровадження культури академічної доброчесності у навчальному закладі. Вдячні партнерам та всім учасникам за енергію, наснагу до навчання та досягнення довготермінових результатів задля забезпечення якості освіти у гімназії.

За матеріалами гімназії №15 ім. С. Бандери

Челендж «День без іграшки» в закладі дошкільної освіти №15 «Лелеченька»

10.02.2021р. в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №15 «Лелеченька» Дрогобицької міської ради з метою впровадження STREAM-руху, керуючись дорожньою картою STREAM-рухів у закладах дошкільної освіти мм. Дрогобича та Стебника на 2020-2021р. відбувся челендж «День без іграшки».

Весь колектив ретельно готувався до цього дня. До приходу дітей з груп зникли всі іграшки, натомість з’явились різноманітні матеріали: коробки, ящики, харчова плівка, природний матеріал. Педагоги придумували різні форми роботи. Наприклад, виховательки середньої групи №4 «Світлячок» Г.Строгуш, О.Микитин підготували цікаве спортивне свято на подвір’ї «Пригоди Сніговичка». З дітьми старшої групи №1 «Дзвіночок» муз. керівниця провела оригінальний флешмоб «Справжня дружба меж не знає».

Креативними, творчими проявили себе такі педагоги: О.Коваленко, Л.Уханська, Н.Мариновська, О.Синенко, Н.Василиків, Г.Кобрин та інші. Разом з дітьми вони створювали флораріуми, малювали зимові пейзажі на харчовій плівці, на сніжку, виготовляли маски з паперових пакетів, творили світ гри з підручних матеріалів. І дорослі, і діти отримали незабутні емоції. Це був справжній вибух дитячої уяви, фантазії, творчості. Здобутками дітей педагоги поділились з батьками у Viber-групах і були приємно вражені їхніми відгуками.

 З впевненістю можна сказати, «День без іграшки» став потужним мотиватором як для педагогів, так і для дітей, стимулював до нових звершень і відкриттів.

Вихователь-методист М.Федак

(355) 17 лютого 2021 р. – YouTube

Чи запровадять в закладах освіти електронні журнали?

Про можливість упровадження електронних щоденників та журналів йшла мова на семінарі заступників керівників закладів освіти Дрогобицької міської територіальної громади, який відбувся 11 лютого 2021 року. Захід було зініцйовано центром професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради, які запросили в якості експертів з даного питання Ірину Ярославівну Луньову, заступника директора з навчально-виховної роботи Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ-го ступенів №34 ім.Маркіяна Шашкевича, та Тетяну Андріївну Герчанівську, вчителя інформатики Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ-го ступенів №34 ім.Маркіяна Шашкевича. Адже в їхньому закладі освіти з 1 вересня 2020 року впроваджується електронний журнал «Атомс».
Учасники вебінару дізналися як зареєструвати школу на платформі «Атомс» та створити обліковий запис закладу освіти. Також обговорили особливості налаштування системи, її функціонал та можливості. Ірина Ярославівна зазначила, що ресурс добре себе зарекомендував та значно полегшив роботу заступника директора, педагогів щодо ведення документації, а батьки отримали можливість оперативно отримувати інформацію про успішність своїх дітей та відвідування ними уроків.
Висловлюємо вдячність нашим львівським колегам за відкритість та готовність ділитися досвідом роботи.
 

Тімбілдинг як основа ефективного розвитку педагогічного колективу

У ЗДО 20 “Верховинка” було проведено педагогічну майстерку “Гармонія взаємин”. Ефективна командна робота: по-перше, це потужний інструмент ефективного досягнення цілей закладу і реалізації поставлених всередині неї завдань. По-друге, командна робота – це інструмент для особистісного та професійного зростання кожного співробітника, який є членом цієї команди.

Педагогічна майстерка “Гармонія взаємин” у ЗДО№2 ім. Кирила Селецького

Синергія, взаєморозуміння, робота в єдиному творчому пориві — хіба не ідеальний сценарій для команди?

Цифрова компетентність сучасного педагога ЗДО

Педагоги ЗДО №11 “Світлячок” взяли участь у “Школі цифрових навичок” та ознайомились з можливостями застосування цифрових інструментів Google, використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet в освітньому процесі для організації взаємодії, спільної діяльності, співтворчості, ефективної комунікації; навчилися записувати аудіо та відеозаняття.

Плануємо індивідуальну траєкторію професійного розвитку педагогічних працівників

Для педагогів ЗДО 19 “Полуничка” було проведено воркшоп “Індивідуальна траєкторія професійного розвитку педагогічних працівників ЗДО”. Консультант, Іванна Іваніщева розповіла про особливості підвищення кваліфікації, можливості онлайн – ресурсів. Консультант, Назарій Івахів навчив застосовувати цифрові інструменти для організації взаємодії, комунікації та професійного розвитку.

Тиждень винахідників та інженерів у закладах дошкільної освіти

Яким буде Дрогобицька ОТГ через 20-25 років дорослим уявити непросто. Але діти це роблять легко і швидко!

Садочок – найкраще  місце для перших кроків інженерів. Для них 11 – 15 січня у закладах дошкільної освіти Дрогобича і Стебника провели STREAM-тиждень. Діти мали багато ігрових будівельних матеріалів – Lego System, геометричні фігури, блоки, мозаїку, кінетичний пісок, магнітний конструктор, які об’єднували в композиції  у найнесподіваніший спосіб. Ось де простір для творчої уяви! А ще можливість розвинути когнітивні, соціальні, комунікативні та пізнавальні навички, інженерне й дивергентне мислення, просторову уяву, дрібну моторику, здібності до наочного моделювання тощо. Хоча діти сприйняли STREAM-тиждень як захопливу сюжетну гру, проєкти вражають масштабом, бо ж тематика дуже різноманітна. Вихованці ЗДО створили будинки для ляльок і гномиків, ферми, будки для собак, всюдиходи й автодроми, країну фантазії та казковий дитсадок, діамантову мозаїку та замок, де живе краплинка. За мотивами казок з конструктора постали скульптури “Зимові етюди”, місто майбутнього, сміттєсортувальна лінія, зоопарк та навіть спеціальна автомагістраль “Логістика майбутнього” (живиться лише сонячною енергією), вітряні електростанції і навіть секретна військова база.

Тиждень відбувся відповідно до дорожньої карти STREAM-руху, який впроваджується в нашому дошкіллі. Він відгукнувся  гарними емоціями, мотивував дошкільнят до експерименту. Усім сподобалася і селфі-акція “Ми – маленькі інженери”. Власне, вона і є спогадом про чудові витвори дітлахів. Але навіть якщо конструктор чи мозаїку складено в коробку, навіть коли завтра нестримний потяг до експерименту підштовхне дослідників до нових винаходів, ми знаємо точно – ці проєкти будуть ще більш змістовними, адже їх конструювали не просто діти, а вчені, інженери, дослідники майбутнього. А в таких всі ідеї – ВЕЛИКІ. Тож маємо надію на втілення кожної з них!

Центр професійного розвитку

 педагогічних працівників Дрогобицької міської ради

#ЗДО № 26 «Калинка»#ЗДО №11 «Світлячок»#ЗДО №15 «Лелеченька»#ЗДО №2 імені отця Кирила Селецького#ЗДО №21 «Сонечко»#ЗДО №24 «Смерічка»#ЗДО №29 «Дюймовочка»#ЗДО№12 «Дзвіночок»

Майстерка ” Поширення практик академічної доброчесності”

«Найскладніше почати діяти, все інше залежить тільки від наполегливості»– Амелія Ергарт. Саме сьогодні вчителі Гімназія №10 м. Дрогобича імені Євгена Коновальця 🔍 були активними учасниками майстерки «Поширення практик академічної доброчесності та педагогіки партнерства», яку підготували та провели працівники ЦПРПП: Галина Марчук, Наталка Свойкіна та Olexandra Petskovych. 📌Академічна доброчесність, інакше кажучи, це чесна робота вчителя й свідоме навчання учнів у співпраці з батьками.📌Списування, хабарі, навмисне заниження оцінок – усе це лише деякі елементи академічної недоброчесності…Без зайвого пафосу варто сказати: було справді цікаво й повчально, емоційно та надихаюче.

За матеріалами гімназії №10 імені Євгена Коновальця

Відбулося заняття в Школі цифрових навичок

3 лютого 2021 року відбулося заняття в Школі цифрових навичок для педагогічних працівників Болехівської середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дрогобицької міської ТГ. Навчання провів Назарій Івахів, консультант ЦПРПП ДМР.

ЛОІППО провів інформаційно-методичну нараду для ЦПРПП

Працівники ЦПРПП ДМР взяли участь в інформаційно-методичній нараді в онлайн-форматі щодо організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників області у 2021 році та налагодження співпраці між освітніми інституціями області.

https://www.facebook.com/100000861418621/posts/4234603489911656/

Валеологічні хвилинки з Марією Кібою

29 січня в молодіжному просторі відбулася педагогічна майстерня вчительки гімназії №8 Марії Кіби. Освітянка є учасницею творчої лабораторії А.-М. Богосвятської та співавторкою посібника “Давайте відпочинемо. Сезонні валеохвилинки.” Власне, вправами, які вона використовує на валеохвилинках, пані Марія й поділилася з колегами.
І якщо ви думаєте, що такі хвилинки – то щось одноманітне чи всім відоме, якісь однотипні руханки, то ви не уявляєте велетенського потенціалу таких вправ. Вони допомагають перемкнутися на інший вид діяльності, влаштувати відпочинок для очей, постави та мозку, а побіжно сприяють взаємодії, мотивації, розвивають пам’ять та увагу. Можна продовжувати, але краще розповімо, що використовувала Марія Володимирівна. Це й папір, і палички, і гра “Мікадо”, і танграм, і соломинки, і розмальовки-антистрес, і олівці, і літери, і магніти, і нитки, і бульбашки, і музику, і навіть пір’їнку. Словом, все доступне та просте для застосування. А ще вправи, які педагоги можуть використовувати на будь-якому уроці, у будь-якому класі.

Сподіваємося, що всі присутні на заході погодяться: педагогічна майстерня була вдалою, змістовною, веселою та активною. #Osvita_ЦПРПП

Про проведення сертифікації у 2021 році

З метою виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання, новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню, відповідно до статті 51 Закону України «Про освіту», пунктів 5, 7, 9 Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1190, здійснюється сертифікація вчителів початкових класів за умови їх добровільної реєстрації.

Повідомляємо Вас, що основний етап реєстрації для участі у сертифікації 2021 року триватиме з 18 до 27 січня, додатковий етап – з 28 до 31 січня. Зареєструватися можна буде на веб-сайті УЦОЯО: http://testportal.gov.ua.

Кількість вчителів, які зможуть зареєструватися для участі у сертифікації 2021, а також квоти для кожної області та м. Києва визначені наказом Міністерства освіти і науки України від 04 грудня 2020 року № 1522 «Про деякі питання проведення сертифікації педагогічних працівників у 2021 році». Відповідно до даного наказу максимальна кількість учасників сертифікації 2021 для Львівської області  становить 141 особа.

Запрошуємо  педагогів початкових класів закладів освіти до реєстрації для проходження сертифікації у 2021 році.

Дрогобич долучився до розмови про Центри професійного розвитку педагогічних працівників

Станьте експертом другого Освітнього кластеру в Дрогобичі!

Шановні колеги, кожен з вас має свої фішки в роботі – підходи, способи, техніки, методики, форми. Це тільки здається, що те саме використовують інші освітяни. Насправді ділитися власними ідеями – важлива потреба професійного розвитку, адже коли віддаєш – обов’язково отримуєш. А наш кластер – крута нагода, щоб вас почули і побачили. Тож ловіть можливість стати експертом!

КРОК 1. Заповніть цю форму реєстрації до 1 грудня 2020 р. за покликанням

КРОК 2. Будьте готовими до кластеру на січень.
КРОК 3. Очікуйте на наш телефонний дзвінок, щоб обговорити деталі*.

  • Експерт проводить сесію із заявленою темою тривалістю 1 година для попередньо зареєстрованих слухачів. Центр професійного розвитку педагогічних працівників сформує програму на основі заявок експертів, організує реєстрацію учасників та забезпечить умови проведення.

Другий освітній кластер у Дрогобичі

У час суцільного локдауну, коли все життя завмерло, освіта рухається вперед – у Дрогобичі відбувся другий Освітній кластер «Час освітніх змін: у пошуках балансу традицій та інновацій». Він тривав два дні – 11 та 12 січня в онлайн-форматі. Усі охочі мали можливість попередньої реєстрації як в якості експертів, так і в якості учасників. Відтак, програму сформували дванадцятеро вчительок та вчителів, які провели одинадцять сесій, аудиторію ж забезпечили більш ніж двісті педагогів. На кожну сесію реєструвалося у середньому сто учасників. І це значно більше, ніж ми могли б собі дозволили без карантинних обмежень. Сесії мали дуже різноманітну тематику, тому кожен учитель міг вибрати для себе саме те, чого він потребує найбільше.

У перший день кластеру Андрій Бурий (ліцей №2) розповідав про шкільні конфлікти очима європейського кіно. І це було захопливо, бо презентовані фільми можуть доповнити виховний інструментарій освітян! Завдяки Галині Яцуляк (ліцей № 1 ім. І.Я. Франка) хочеться писати есе, адже вона видала всі секрети й тонкощі написання цього виду творчої роботи. Галина Джура (ліцей № 2) поділилася своїми ідеями щодо використання дошки Padlet на уроках іноземної мови та літератури. Про п’ять стільців Луїз Еванс та інші інструменти для налагодження детоксичної комунікації освітяни довідалися від Олександри Пецкович (ЦПРПП). А Олеся Возняк (ліцей № 1 ім. І.Я. Франка) поділилася можливостями використання SMART-технологій, зокрема, онлайнових робочих зошитів, сервісів миттєвого опитування та інших корисностей.

Другий день кластеру відкрила сесія Наталії Дідик (ліцей №2). І це було занурення в «LearningApps», «Wordwall», «Qizlet», «Jamboard» та обмін ідеями конструювання дистанційного уроку. А Оксана Коцко (ліцей № 16 ім. Ю. Дрогобича) провела свою сесію англійською мовою, бо це найкоротший шлях розповісти учасникам про використання англійських прислів’їв для розвитку навичок усного мовлення та творчих здібностей учнів. Наступний «урок» – математика. Тетяна Ращупкіна (ліцей № 7) охоче поділилася темою «Інтеграція математичних знань» та довела гостру необхідність математики у повсякденному житті. Галина Дятко (ліцей № 3 ім. В. Чорновола) ознайомила з нормативно-організаційним забезпеченням інклюзивного навчання та діяльності асистента вчителя у концепції НУШ. Тему дослідження й експерименту на уроках природничого циклу  розкрили Олеся Федуняк (ліцей № 1 ім. І.Я. Франка) та Надія Павловська (ліцей № 4 ім. Л. Українки). Завершальна сесія була від Надії Стасів (ліцей № 3 ім. В. Чорновола). Спікерка презентувала безліч можливостей SMART Notebook.

Кожна майстерка була унікальна по-своєму, і кожна – вичерпна та змістовна у межах означеної теми. Усі сесії збережені в записі на каналі ЦПРПП в YouTube та відкриті для перегляду. Переглядів більшає, отже, темами все ще цікавляться наші освітяни. А це означає тільки одне: пошук балансу традицій та інновацій в наших освітніх закладах триває!

2 дні, 11 сесій, 12 експертів, понад 200 учасників – ось «одиниці виміру» другого Освітнього кластеру, таке собі many (англ.). Але є ще незліченне much (англ.) – те, що неможливо виміряти, обчислити, полічити. І це натхнення, новонароджені ідеї, відчуття підтримки, занурення в нові можливості, синергія педагогічної спільноти.

Злагоджена праця завжди дає гарний результат. Тому нам, центру професійного розвитку педагогічних працівників, хочеться тільки дякувати. Велике спасибі нашим мегакрутим вчителям-експертам за готовність та сміливість поділитися тим, що використовують у щоденній праці. І, звичайно ж, дяка учасникам – за віртуальне терпіння, розуміння й високу професійну мотивацію. Ми готові співпрацювати з освітянами у різних форматах, лиш би це було потрібним, дієвим, мало продовження на уроках, в різних активностях.

І дрібку важливого насамкінець. Кожен робить світ кращим по-своєму. А наш спосіб – забезпечувати якісну освіту для наших дітей. Тож наснаги усім у прийдешньому році.