Другий освітній кластер у Дрогобичі

У час суцільного локдауну, коли все життя завмерло, освіта рухається вперед – у Дрогобичі відбувся другий Освітній кластер «Час освітніх змін: у пошуках балансу традицій та інновацій». Він тривав два дні – 11 та 12 січня в онлайн-форматі. Усі охочі мали можливість попередньої реєстрації як в якості експертів, так і в якості учасників. Відтак, програму сформували дванадцятеро вчительок та вчителів, які провели одинадцять сесій, аудиторію ж забезпечили більш ніж двісті педагогів. На кожну сесію реєструвалося у середньому сто учасників. І це значно більше, ніж ми могли б собі дозволили без карантинних обмежень. Сесії мали дуже різноманітну тематику, тому кожен учитель міг вибрати для себе саме те, чого він потребує найбільше.

У перший день кластеру Андрій Бурий (ліцей №2) розповідав про шкільні конфлікти очима європейського кіно. І це було захопливо, бо презентовані фільми можуть доповнити виховний інструментарій освітян! Завдяки Галині Яцуляк (ліцей № 1 ім. І.Я. Франка) хочеться писати есе, адже вона видала всі секрети й тонкощі написання цього виду творчої роботи. Галина Джура (ліцей № 2) поділилася своїми ідеями щодо використання дошки Padlet на уроках іноземної мови та літератури. Про п’ять стільців Луїз Еванс та інші інструменти для налагодження детоксичної комунікації освітяни довідалися від Олександри Пецкович (ЦПРПП). А Олеся Возняк (ліцей № 1 ім. І.Я. Франка) поділилася можливостями використання SMART-технологій, зокрема, онлайнових робочих зошитів, сервісів миттєвого опитування та інших корисностей.

Другий день кластеру відкрила сесія Наталії Дідик (ліцей №2). І це було занурення в «LearningApps», «Wordwall», «Qizlet», «Jamboard» та обмін ідеями конструювання дистанційного уроку. А Оксана Коцко (ліцей № 16 ім. Ю. Дрогобича) провела свою сесію англійською мовою, бо це найкоротший шлях розповісти учасникам про використання англійських прислів’їв для розвитку навичок усного мовлення та творчих здібностей учнів. Наступний «урок» – математика. Тетяна Ращупкіна (ліцей № 7) охоче поділилася темою «Інтеграція математичних знань» та довела гостру необхідність математики у повсякденному житті. Галина Дятко (ліцей № 3 ім. В. Чорновола) ознайомила з нормативно-організаційним забезпеченням інклюзивного навчання та діяльності асистента вчителя у концепції НУШ. Тему дослідження й експерименту на уроках природничого циклу  розкрили Олеся Федуняк (ліцей № 1 ім. І.Я. Франка) та Надія Павловська (ліцей № 4 ім. Л. Українки). Завершальна сесія була від Надії Стасів (ліцей № 3 ім. В. Чорновола). Спікерка презентувала безліч можливостей SMART Notebook.

Кожна майстерка була унікальна по-своєму, і кожна – вичерпна та змістовна у межах означеної теми. Усі сесії збережені в записі на каналі ЦПРПП в YouTube та відкриті для перегляду. Переглядів більшає, отже, темами все ще цікавляться наші освітяни. А це означає тільки одне: пошук балансу традицій та інновацій в наших освітніх закладах триває!

2 дні, 11 сесій, 12 експертів, понад 200 учасників – ось «одиниці виміру» другого Освітнього кластеру, таке собі many (англ.). Але є ще незліченне much (англ.) – те, що неможливо виміряти, обчислити, полічити. І це натхнення, новонароджені ідеї, відчуття підтримки, занурення в нові можливості, синергія педагогічної спільноти.

Злагоджена праця завжди дає гарний результат. Тому нам, центру професійного розвитку педагогічних працівників, хочеться тільки дякувати. Велике спасибі нашим мегакрутим вчителям-експертам за готовність та сміливість поділитися тим, що використовують у щоденній праці. І, звичайно ж, дяка учасникам – за віртуальне терпіння, розуміння й високу професійну мотивацію. Ми готові співпрацювати з освітянами у різних форматах, лиш би це було потрібним, дієвим, мало продовження на уроках, в різних активностях.

І дрібку важливого насамкінець. Кожен робить світ кращим по-своєму. А наш спосіб – забезпечувати якісну освіту для наших дітей. Тож наснаги усім у прийдешньому році.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *