Літературний ретрит «Яка чарівна школа!» — педагогічне осмислення ролі вчителя в сучасному освітньому просторі

28 квітня 2025 року в Науковому ліцеї імені Богдана Лепкого м. Дрогобича відбувся черговий захід у межах професійної спільноти педагогів — літературний ретрит «Яка чарівна школа!», організований Центром професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради. Подія об’єднала фахівців, які прагнуть глибшого осмислення педагогіки як простору взаємодії, довіри та ціннісного навчання.

У центрі нашого рефлексивного читання — твір Ллойда Біггла-молодшого «Яка чарівна школа!» (у перекладі Наталії Свойкіної). Книга, написана у формі листів учителя до уявного читача, стала відправною точкою для роздумів над природою справжнього вчителювання. Автор м’яко, але переконливо демонструє, що освітній процес — це не лише передача знань, а й плекання особистості.

Основні смислові акценти зустрічі:

  • Школа — це не стіни і не цифрові технології. Це, насамперед, простір, де формується довіра, відкритість і безпечність.
  • Вчитель як лідер довіри. Ретрит дозволив кожному учаснику по-новому усвідомити свою роль — не лише як носія знань, а як дорослого, який бачить серце дитини і супроводжує її в розвитку.
  • Ціннісний підхід до освіти. Через текст ми говорили про любов до дитини, педагогічну турботу, силу прикладу, щирість і впливову тишу, що іноді говорить голосніше за слова.

Педагогічна рефлексія в дії

Одним із ключових елементів ретриту стала творча вправа «Образ пам’яті», у якій учасники згадували свої перші шкільні спогади, ідентифікували впливових учителів у власному житті, аналізували, що залишає слід у серці дитини. Цей досвід допоміг перейти від теоретичного до особистісного розуміння освітньої місії.

Завершальним штрихом зустрічі стало створення «яблук вдячності» — символічних послань для дітей, які містили слова підтримки, віри в їхній потенціал і нагадування про цінність навчання як шляху до себе.


Літературний ретрит — це не лише форма методичної роботи, а інструмент для глибокої фахової рефлексії та особистісного зростання педагога. Читання творів з педагогічним підтекстом в атмосфері взаємоповаги і довіри дозволяє професійній спільноті осмислювати нові сенси, що актуалізуються в умовах сучасних викликів освіти.

Центр професійного розвитку педагогічних працівників і надалі планує використовувати формат читацьких зустрічей як важливий ресурс для розвитку емоційного інтелекту, педагогічної емпатії та професійного оновлення педагогів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *