13 серпня – день шульги. Цей день з’явився в календарі не для вітань і подарунків, а для привертання уваги до теми. За даними з різних джерел, приблизно кожен двадцятий у світі – ліворукий. У класі серед тридцяти дітлахів такий точно трапиться. Або й кілька. Тому педагогам важливо пам’ятати, що ліворукість – не недолік чи діагноз, а особливість, яку слід враховувати. Ліворуким в меншості не так просто жити й розвиватися в майже праворукому світі, однак багато-хто з них перетворив власне життя на історію успіху. Самі подивіться: ліворукими були Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рембрандт, Юлій Цезар, Лев Толстой, Мерилін Монро, Білл Клінтон, Білл Гейтс, Степан Бандера, Міла Йовович, Барак Обама, Рафаель, Іван Павлов, Володимир Даль, Альберт Ейнштейн, Чарлі Чаплін, Льюїс Керол, Гарі Трумен, Марія Матіос, Бенджамін Франклін та багато інших. Хочете долучитися до такої історії успіху? Підтримайте малого шульгу в своєму класі. Допомогти може наступне:- не підкреслюйте зайвий раз ліворукість дитини;- враховуйте, що дитина швидко не “перемикається” з одного процесу на інший;- не перевчайте на праву руку, бо мозок не перевчиш;- порадьте батькам спеціальну зручну канцелярію і прописи;- садіть дитину так, щоб вона не зіштовхнулася ліктем з сусідом по парті, найкраще біля вікна, зліва за партою;- попросіть дитину носити годинник чи браслет, якщо вона плутає “лівий-правий”;- вчіть починати писати в зошиті з того місця, де поставили пальчик тої руки, на якій є браслет;- заохочуйте дитину розучувати скоромовки;- робіть позначку на початку тексту, якщо дитина плутає, звідки починати читати;- врахуйте більшу емоційність, чутливість, що може бути властива ліворуким дітям;- запропонуйте відвідувати гурток танців, музики, у-шу, а ще плавати, грати в теніс, їздити на велосипеді. Вважають, що шульга має труднощі з математикою, читанням, письмом та мовленням, але в людей по дві руки, тому все відносно. Наприклад, праворукий тенісист Рафаель Надаль успішно грає тільки лівою. Наталка Свойкіна Джерело: https://www.radiosvoboda.org/a/2127099.html