Школа емпатії

Комунальна установа

«ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Освітню програму підвищення кваліфікації педагогічних кадрів розроблено робочою групою у складі: Галини Марчук, директора ЦПРПП ДМР; Наталії Свойкіної, психолога  ЦПРПП ДМР.

Програма циклу занять «Школа емпатії»

Мета: супровід професійного розвитку педагогічних працівників через оволодіння психологічними знаннями та техніками, сприяння психологізації освітнього процесу.

Напрям:

  • розвиток емоційно-етичної  компетентності;
  • розвиток психологічної  компетентності;
  • використання в педагогічній діяльності психологічних знань та практик

(стосовно взаємодії  з дітьми, що мають психологічні особливості).

Обсяг: 6 год.

Форма (форми) підвищення кваліфікації: онлайн.

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:

  • здатність до активного використання знань практичної психології;
  • здатність до медіації в конфліктах;
  • здатність взаємодіяти на ціннісно-мотиваційному, когнітивному, емоційно-вольовому, самоактуалізуючому, когнітивному, рефлексивному рівнях;
  • здатність підбирати і застосовувати методи і методики для взаємодії з гіперактивними, агресивними, тривожними дітьми.

 Місце надання освітньої послуги: комунальна установа “Центр професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради Львівської області”. 

Очікувані результати навчання:

  • здійснюють педагогічну взаємодію на вищому, більш усвідомленому психологічно  рівні;
  • удосконалюють професійні компетентності  виховників; 
  • формують і розбудовують внутрішню систему забезпечення якості освіти, забезпечуючи рівний доступ до неї здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.

Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат

Зміст занять «Школи емпатії»

  1. Заняття 1. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з гіперактивними дітьми – 1 год.

План проведення:

  • Портрет гіперактивної дитини;
  • Що таке СДУГ?
  • Алгоритм дій вчителя;
  • Допомога на конкретних предметах;
  • Пам’ятка для гіперактивних дітей «Як виконувати домашнє завдання»;
  • Вправи та ігри для гіперактивних.
  • Заняття 2. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з агресивними дітьми -1 год.

План проведення:

  • Причини агресивної поведінки;
  • Коли потрібна допомога спеціаліста?
  • Алгоритм дій вчителя;
  • Основи методу ненасильницького спілкування;
  • Робота в групах (ситуація);
  • Корекційна робота з агресивними дітьми;
  • Вправи та ігри для агресивних дітей.
  • Заняття 3.  Психологічні особливості педагогічної взаємодії з тривожними і сором’язливими дітьми 1 год.

План проведення:

  • Портрет тривожної дитини;
  • «Шкільні проблеми» тривожних і сором’язливих;
  • Алгоритм дій вчителя;
  • Допомога дитині в роботі над страхами;
  • Практики від Світлани Ройз.
  • Заняття 4. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з ліворукими дітьми – 1 год.

План проведення:

  • Психологічні особливості розвитку ліворуких дітей;
  • Чи потрібно перевчати ліворуких і чому?
  • Що робити, якщо дитина ліворука?
  • Прості способи полегшити навчання ліворукої дитини.
  • Заняття 5. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з дітьми, схильними до істеричної поведінки – 1 год.

План проведення:

  • Причини виникнення істерик;
  • Які діти схильні до істерик?
  • Чого НЕ слід робити біля дитини з істерикою?
  • Алгоритм дій вчителя;
  • Рятівне питання;
  • Що слід врахувати на майбутнє?
  • Заняття 6. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з підлітками – 1 год.

План проведення:

  • Портрет підлітка;
  • Зв’язок фізіологічних, світоглядних та соціальних змін у підлітковому віці;
  • Алгоритм дій вчителя;
  • Що порадити батькам?
  • «Важкі» підлітки;
  • Підліткова злочинність, суїцидальна поведінка тощо.