Комунальна установа
«ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДРОГОБИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
Освітню програму підвищення кваліфікації педагогічних кадрів розроблено робочою групою у складі: Галини Марчук, директора ЦПРПП ДМР; Наталії Свойкіної, психолога ЦПРПП ДМР.
Програма циклу занять «Школа емпатії»
Мета: супровід професійного розвитку педагогічних працівників через оволодіння психологічними знаннями та техніками, сприяння психологізації освітнього процесу.
Напрям:
- розвиток емоційно-етичної компетентності;
- розвиток психологічної компетентності;
- використання в педагогічній діяльності психологічних знань та практик
(стосовно взаємодії з дітьми, що мають психологічні особливості).
Обсяг: 6 год.
Форма (форми) підвищення кваліфікації: онлайн.
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:
- здатність до активного використання знань практичної психології;
- здатність до медіації в конфліктах;
- здатність взаємодіяти на ціннісно-мотиваційному, когнітивному, емоційно-вольовому, самоактуалізуючому, когнітивному, рефлексивному рівнях;
- здатність підбирати і застосовувати методи і методики для взаємодії з гіперактивними, агресивними, тривожними дітьми.
Місце надання освітньої послуги: комунальна установа “Центр професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради Львівської області”.
Очікувані результати навчання:
- здійснюють педагогічну взаємодію на вищому, більш усвідомленому психологічно рівні;
- удосконалюють професійні компетентності виховників;
- формують і розбудовують внутрішню систему забезпечення якості освіти, забезпечуючи рівний доступ до неї здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.
Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат
Зміст занять «Школи емпатії»
- Заняття 1. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з гіперактивними дітьми – 1 год.
План проведення:
- Портрет гіперактивної дитини;
- Що таке СДУГ?
- Алгоритм дій вчителя;
- Допомога на конкретних предметах;
- Пам’ятка для гіперактивних дітей «Як виконувати домашнє завдання»;
- Вправи та ігри для гіперактивних.
- Заняття 2. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з агресивними дітьми -1 год.
План проведення:
- Причини агресивної поведінки;
- Коли потрібна допомога спеціаліста?
- Алгоритм дій вчителя;
- Основи методу ненасильницького спілкування;
- Робота в групах (ситуація);
- Корекційна робота з агресивними дітьми;
- Вправи та ігри для агресивних дітей.
- Заняття 3. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з тривожними і сором’язливими дітьми 1 год.
План проведення:
- Портрет тривожної дитини;
- «Шкільні проблеми» тривожних і сором’язливих;
- Алгоритм дій вчителя;
- Допомога дитині в роботі над страхами;
- Практики від Світлани Ройз.
- Заняття 4. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з ліворукими дітьми – 1 год.
План проведення:
- Психологічні особливості розвитку ліворуких дітей;
- Чи потрібно перевчати ліворуких і чому?
- Що робити, якщо дитина ліворука?
- Прості способи полегшити навчання ліворукої дитини.
- Заняття 5. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з дітьми, схильними до істеричної поведінки – 1 год.
План проведення:
- Причини виникнення істерик;
- Які діти схильні до істерик?
- Чого НЕ слід робити біля дитини з істерикою?
- Алгоритм дій вчителя;
- Рятівне питання;
- Що слід врахувати на майбутнє?
- Заняття 6. Психологічні особливості педагогічної взаємодії з підлітками – 1 год.
План проведення:
- Портрет підлітка;
- Зв’язок фізіологічних, світоглядних та соціальних змін у підлітковому віці;
- Алгоритм дій вчителя;
- Що порадити батькам?
- «Важкі» підлітки;
- Підліткова злочинність, суїцидальна поведінка тощо.