Охорона життя дитини є пріоритетним завданням системи дошкільної освіти. Освітній процес педагоги закладу дошкільної освіти спрямовують на формування безпечної поведінки дошкільнят у дозвіллі, серед людей, предметів природи, серед невідомих предметів та в умовах надзвичайної ситуації, що на сучасному етапі є дуже актуальним.
Проблемі формування активної позиції дитини щодо власної безпеки було присвячено комплексне заняття з дітьми середньої «Б» групи «Школа надзвичайних ситуацій». Заняття провела молодий перспективний педагог Уляна Грицай 17.12.2024 в закладі дошкільної освіти №11 «Світлячок».
На заняття до дітей завітало веселе і непосидюче Лисеня, якого одразу зацікавило обговорення життєвих ситуацій щодо власної безпеки. Дошкільнята проявили власний досвід та знання з пожежної безпеки, правил поведінки в побуті та з незнайомими людьми. Тут у пригоді став цікавий ілюстративний матеріал. Закріпили номер телефону поліції – 102.
Одним із завдань у формуванні активної позиції щодо власної безпеки є набуття практичних навичок у наданні першої допомоги. Таку допомогу діти надали Лисеняткові, яке необережно користувалося ножем і порізало руку. В пригоді стала аптечка, в якій діти знайшли усе необхідне. Та все ж, слід було звернутись до лікарів. Дошкільнята скористалися номером телефону швидкої допомоги – 103.
Непосидюче Лисенятко запропонувало різні ігри з електроприладами. Діти проявили добру обізнаність щодо небезпечності таких ігор. Саме вони пояснили своєму гостю, які небезпеки його чекають під час таких ігор.
Скористалася вихователька і уроками Тітоньки Сови. Діти переглянули урок «Правила поведінки з сірниками». Це дало можливість обговорити з модель поведінки героїв сюжету і обрати правильну безпечну. Закріпили номер телефону пожежної служби – 101, а у веселій руханці – закріпили основні меседжі щодо власної безпеки.
У «школі» дошкільнята здійснили дослідницьку діяльність з гасіння вогню піском, водою та припиненням поступання кисню.
«Школа надзвичайних ситуацій» стала активною платформою для діалогу педагогів з обміну досвідом та пошуку дієвих форм та методів роботи із сучасними дітьми.
Людмила Разумна, вихователь-методист