Вальдорфсько-історично-культурний візит у Штайнерську школу-сад м. Луцька

З метою вивчення досвіду альтернативної системи Вальдорфськоі педагогіки, кафедрою загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка організовано вальдорфсько-історично-культурний візит у Вальдорфську школу-сад м. Луцьк.

Учасники, викладачі університету, освітяни Дрогобицької та Бориславської громад, познайомились з принципами вальдорфської педагогіки: наслідування та свобода. Діти дошкільного віку вчаться і пізнають світ через безпосереднє спілкування з дорослим, тому особливого значення набуває принцип авторитету дорослого. Свобода розуміється не у значенні соціальному, а у відсутності страху. Головною рисою навчання у вальдорфській школі і дитячому садку є відсутність оцінювання роботи; відсутність підручників, правильне здорове харчування за правилом «7 злаків» та технікою «Вибір без вибору».

Вчителі приватної школи підкреслили, що особливість альтернативної системи є в тому, що їхні вихованці та учні навчаються не так, як школярі на звичайних уроках, а навчаються всім своїм життям. Найважливішим принципом організації навчального процесу вальдорфська педагогіка вважає приділення значної уваги естетичним і художнім компонентам, а саме – музиці, малюванню та евритміі. Евритмія (дослівно: хороший, гарний ритм) – це мистецтво руху. Вальдорфський садок називають садочком гри. Вальдорфська дошкільна педагогіка проповідує своєрідну філософію іграшки: дітям пропонуються прості іграшки з природних матеріалів. Це робиться для того, щоби дитина отримала не готову, чітко окреслену, доповнену іграшку, а, завдяки своїй фантазії, надала їй того образу і тієї форми, яку вона бачить у своїй уяві. Тому іграшки повинні бути такими, щоб тільки натякати на свою природну функцію, а відтак використання їх у грі має бути багатофункціональним.

Ще однією особливістю педагогіки життя є «викладання епохами». Протягом перших двох годин шкільного дня кілька тижнів поспіль учні інтенсивно працюють з одним з предметів. Так, наприклад, три тижні підряд у школярів щоранку дві години математики, географії, німецької мови, історії або іншого головного предмета. Через декілька тижнів зміст епохи перемикається на іншу тему, щоб учні активно заглибилися в неї. Базові навички, такі як арифметика і письмо, школярі зміцнюють протягом різних епох у безперервних вправах.

Учасники робочого візиту переконались, що Вальдорфські школи прагнуть розвивати рівною мірою інтелектуальні, творчі, художні, практичні та соціальні здібності дітей.

Висловлюємо щиру вдячність Кафедра загальної педагогіки та дошкільної освіти ДДПУ імені Івана Франка за організацію поїздки, за відвідини приватної Вальдорфськоі школи- садка, пам’ятки архітектури та історії національного значення – Замку Любарта та унікального в Україні музею сучасного українського мистецтва Корсаків, засновниками якого є дрогобичани💙💛

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *