Впроваджуємо ідеї STREAM-освіти

Сучасна дошкільна освіта має бути спрямована не на подачу дітям окремих знань з різних галузей, а на їх інтеграцію. Саме за цієї умови у дошкільнят формується цілісна картина світу й здатність застосовувати набуті знання та вміння у різних життєвих ситуаціях. Тож ми повинні розвивати здібності дошкільнят до точних та гуманітарних наук саме в тісному взаємозв’язку. 

 І тут завдання програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» інтегруютьсяіз завданнями альтернативної програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», впровадження якої розпочато в закладі дошкільної освіти №11 «Світлячок» з 2020 року.   

Саме STREAM-освіта активно сприяє формуванню особистості, становленню і розвитку її духовної сутності в єдності з оволодінням науковими знаннями та вміннями. Усі компоненти STREAM спрямовано на всебічне глибоке дослідження світу, розвиток мислення і мовлення, сенсорної сфери, навчання дитини використовувати знання у повсякденні.

В рамках семінару-практикуму «Природничо-екологічне виховання  як складова освітнього процесу закладу дошкільної освіти» 16 листопада 2023 року відбувся перегляд відкритого показу інтегрованого заняття «Цікавий світ навколо нас», який провела досвідчений педагог, «вихователь-методист» Алла Бондаренко.

Провідною метою вихователя було презентувати форми і методи роботи з дітьми середнього дошкільного віку з формування інженерного мислення через реалізацію ідей альтернативної програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт». 

В ході заняття було яскраво продемонстровано роботу в ранковому колі. Через використання інтерактивної вправи «Мікрофон» вихователю вдалось отримати відповіді на те, що побачили діти по дорозі в садок. Педагог долучилась до розповідей дітей і розповіла про горішок, який вона знайшла на стежині, що веде до садка.

Ось тут і розпочалась цікава робота навколо одного маленького горішка. Від постановки проблеми – звідки в горішку з’явилась дірка, до висування гіпотези. Кожна думка дітей для педагога була важливою. Не існує неправильних дитячих думок, є шлях до пошуку правильної відповіді.

Впродовж заняття діти шукали відповіді на запитання: дзьоб якої пташки найміцніший і чи могла вона зробити ним дірку в горішку. Через обстеження горішка визначили його величину, форму, колір. А ще під час музичної ритмічної вправи діти почули звук горішка. Ця вправа слугувала не лише як елемент музико терапевтичної технології, але і як метод розвитку почуття ритму, сили удару та узгодження звуку горішка із музичним супроводом.

А далі на дітей чекала зустріч із Їжаком, який в осінньому листі загубив ключ. Допомогти йому зголосились малята. Кожний пропонував свій спосіб допомоги: грабельками розгребти листя, взяти палицю, яка свистить (так діти називають міношукач),  або чарівну паличку. На допомогу прийшов великий магніт, завдяки дії якого і віднайшовся згуба-ключ.

Використавши мультфільм «Магніт» (із серії «Фіксики»), Алла Вікторівна ознайомила дітей із властивостями магніту. Через використання ряду дослідів з магнітами діти добре засвоїли його властивості і в грі з Їжачком змогли самостійно визначити, які предмети з Їжачкового кошика він притягне, а які ні.  Після завершення досліджень діти виготовили зі шкарлупок горішка човники.

STREAM–освіта надихає наших дітей – майбутнє покоління винахідників, новаторів і лідерів проводити дослідження як вчені, моделювати як технологи, конструювати як інженери, бачити як художники, аналітично мислити як математики, і грати як діти.

Мета роботи педагогів ЗДО №11 «Світлячок» – розширення  світогляду, розвиток і спонукання дітей до творчого мислення, систематичних умовиводів і розкриття свого потенціалу для формування їх власного майбутнього через досвід реалізації безмежних можливостей людини. Надихати і розвивати творців майбутнього, закласти фундамент для майбутніх вчених, винахідників, фахівців, що йдуть в ногу з часом.

                                                    Людмила Разумна, вихователь-методист

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *