Вчаться малята про улюбленців дбати: формуймо гуманність з дитинства

«Людність визначається не тому, як ми звертаємося з іншими людьми.
Людність визначається за тим, як ми поводимося з тваринами».
Чак Паланік

Домашні тварини – це не тільки джерело радості для дитини, а й
важливий чинник її розвитку. Догляд за домашнім вихованцем є своєрідним ритуалом. Свого першого домашнього улюбленця дитина запам’ятає на все життя.
Формуванню у дітей молодшого дошкільного віку турботливого
ставлення до домашніх улюбленців було присвячено інтегроване заняття «Вчаться малята про улюбленців дбати» в молодшій групі «Соняшник». Досвідчений педагог Ірина Калапач презентувала колегам досвід щодо впровадження ідей альтернативної програми формування культури інженерного мислення «STREAM-освіта або Стежинка у Всесвіт» в роботі з молодшими дошкільниками.

За слідами на килимку діти віднайшли пазли зображень домашніх
улюбленців. «Загублене кошеня» спонукало малят відшукати його маму-кицю. Вихователь успішно використала роботу в колі – діти підбирали слова, які характеризують кошеня. Чарівний м’ячик, який вони передавали сприяв створенню емоційного контакту між учасниками.
Звичайно, мама-киця віднайшла своє дитятко і діти отримали подяку за допомогу. Спільно з вихователем дошкільнята називали домашніх улюбленців: котика, песика, крілика, хом’яка. Розглянули умови догляду за ними, харчування. Адже у кожного з улюбленців своє «меню». В цьому дітям допомогла дидактична гра «Хто чим харчується». Особливе емоційне піднесення отримали під час музичної руханки «Кошеня».
Відомо, що розвивальне середовище освітнього процесу є одним з
провідних завдань у роботі з сучасними дошкільниками. Педагог приділила цьому питанню особливу увагу. Ірина Калапач, опираючись на власний досвід та ідеї програми розвитку інженерного мислення використала модель облаштування зручностей для домашніх улюбленців: «меблів», будиночка, іграшок для котика. Саме на цьому етапі заняття діти виявили найвищий рівень зацікавлення та пізнавальної активності.
Як альтернативу до готового магазинного обладнання для тварин,
вихователька запропонувала сконструювати будиночок для котика з картону. Креслення та конструкцію приготувала сама Ірина Калапач, оскільки володіє навичками креслення та моделювання. Для з’єднання частин було використано шурупи та гвинти з набору «Дитячі інструменти».
Дуже важливо сформувати у дітей не лише знання про домашніх
улюбленців, але і ознайомити з правилами поведінки з тваринами. Особливо важливо сформувати навички поведінки з бездомними тваринами. З цією метою вихователька використала перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови».
Результативність заняття з дітьми молодшого дошкільного віку
засвідчили високий рівень інтересу, стійка увага, прояв ініціативи та бажання продовжити діяльність. Ідеї програми STREAM-освіти та їх впровадження в освітній процес ЗДО яскраво підтверджують ефективність діяльнісного підходу в роботі з дошкільниками.

Разумна Людмила, вихователь-методист

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *