Упродовж трьох днів – 10-12 січня 2023 року освітяни Дрогобицької міської ТГ вчетверте мали можливість стати учасниками освітнього кластера. Така подія в нашій громаді – традиційна.
Спікерами були вчительки та вчителі закладів освіти громади. Вони поділилися з колегами тим, чим наповнені їхні уроки, їхнє життя, що має стосунок до педагогічної діяльності або часто допомагає в роботі.
Відкрив кластер вчитель фізики ліцею № 2 Андрій Бурий. Він розповів про те, як образ вчителя представлений в європейському кіно. Такий огляд цікавий тим, що дозволив співставити образ вчителя в українському та європейському контекстах.
Заступниця директора ліцею № 4 ім. Л. Українки Світлана Самойлик та вчителька початкових класів Іванна Жуковська познайомили учасників з СЕЕН та особливостями його впровадження в закладі освіти. Соціально-емоційне та етичне навчання варте уваги всіх ліцеїв та гімназій. Воно вчасне, науково доцільне та результативне.
Учителька технологій ліцею № 2 Наталія Веретко поділилася темою “Арттерапія. Самозцілення. Емоції”. Погодьтеся, що порятунок за допомогою мистецтва – чудовий спосіб самодопомоги і підтримки іншого.
А нову валюту – мудрики – запровадила у своїх класах вчителька української мови ліцею № 16 ім. Ю. Дрогобича Вероніка Головей. Педагог розповіла про те, як їй вдалося організувати роботу за допомогою “мудриків” для учнів покоління “Z”.
Наступний день кластера продовжили вчительки початкової школи. Розпочала Оксана Мирончук з ліцею № 1 ім. І. Франка. Вона продемонструвала колегам технології парних та групових активностей на уроках української мови в початкових класах. Цей досвід також вартий поширення.
Ірина Паламарчук з ліцею № 16 ім. Ю. Дрогобича продовжила кластер темою “Проєктна діяльність учнів у початкових класах” і переконливо довела ефективність такої діяльності.
У початкових класах наші педагоги використовують на уроках і кейс-технології. Що це таке – розповіла Маріанна Гришко, вчителька ліцею №1 ім. І. Франка. Продовжили другий день кластеру безпосередні колеги пані Маріанни – Мар’яна Столяр і Галина Федак. Вони успішно пройшли сертифікацію і розповіли про це педагогічній спільноті громади. Адже так важливо мати враження від безпосередніх учасниць, щоб зважитись на сертифікацію самому.
Чи можуть учні бути залученими до науково-дослідницької діяльності на уроках природничого циклу? Як її організувати та здійснювати? У третій день кластеру про це розповіла вчителька Стебницької гімназії №11 ім. Т. Зозулі Уляна Холодова, яка впровадила таку діяльність у свою роботу та зуміла мотивувати учнів.
Неодноразово освітяни знайомилися з різними онлайн-інструментами, які допомагають організувати роботу. Але змішане навчання мало свої виклики. Тож вчитель фізики ліцею № 1 ім. І. Франка та гімназії № 6 імені Героїв АТО Михайло Когут познайомив з тим, яка можна використовувати ІКТ на уроках природничо-математичного циклу в умовах змішаного навчання як засіб мотивації навчання.
Про можливості інструменту canva для графічного дизайну познайомила Ольга Мацько, учителька Нагуєвицької СЗШ І-ІІІ ст. імені Івана Франка. Навіть для тих, хто знайомий з програмою, було багато нового.
Діти охоче співають, пісеньки для них – атрибут свята чи гри. Тому вчитися розмовляти англійською, розбиратися в граматиці за допомогою пісеньок – доступно і цікаво. Це довела у своєму виступі учителька Дережицької СЗШ І-ІІ ст. Ольга Карп’як.
Хто, як не вчитель інформатики, краще розповість про ширші можливості використання цифрових інструментів GOOGLE в освітній діяльності педагога? Тож спікер-інформатик Юрій Коломієць з гімназії №10 ім. Є. Коновальця поділився своїми напрацюваннями.
Модерували кластер працівники ЦПРПП ДМР Наталія Свойкіна, Олександра Пецкович та Любов Онисько.
З вітальним та заключним словом до учасників звернулася директор центру Галина Марчук. Вона переконливо довела, що такий формат взаємодії – найкраща мотивація професійного розвитку для кожного освітянина. А наші спікери відкриті для спілкування і поза межами кластера.