22 грудня 2021 року, у публічному доступі з’явилися підручники для 9 класу, які візьмуть участь у конкурсному відборі та відборі з метою повторного видання за кошти державного бюджету. Серед них є підручник з хімії (автора Савчин М.М.), який напередодні викликав чимало запитань у експертів, освітян, здобувачів освіти та їхніх батьків.
Підручник «Хімія» для 9 класу закладів загальної середньої освіти (Савчин М.М.) отримав гриф МОН та був надрукований у 2017 році. В електронній бібліотеці ІМЗО була розміщена його електронна версія.
Рік тому Інститут модернізації змісту освіти звернувся до видавництва з вимогою вилучити необ’єктивну інформацію, яка містилася в підручнику. Видавництво підготувало оновлений текст.
В опублікованій на сайті ІМЗО електронній версії підручника було внесено зміни на сторінці 8. Варто зазначити, що ця версія підручника не бере участь у відборі для повторного видання.
Для повторного видання у 2022 році підручники для 9 класу закладів загальної середньої освіти мають пройти вибір закладами освіти. Серед цих підручників – оновлений підручник «Хімія» для 9 класу (Савчин М.М.).
Відповідно до наказу МОН з урахуванням вибору підручників закладами освіти ІМЗО до 16 березня 2022 року має підготувати перелік підручників, які видаватимуться за кошти державного бюджету. Якщо підручник автора Савчин М.М. увійде до цього переліку, в електронній бібліотеці ІМЗО буде розміщено версію підручника, яка не містить неперевірених фактів.
Підручник з «Хімії» для 9 класу, який містить недоречні рекомендації та неперевірені факти, видавався за попереднього керівництва МОН. Причини друку навчальної літератури з необ’єктивними відомостями жоден з екс-міністрів чи заступників (окремі з яких зараз є народними депутатами), на жаль, публічно не прояснив, не взяв на себе відповідальність за низьку якість надрукованих підручників. До речі, протягом 2017 року на потреби видання шкільної літератури було витрачено 297,6 млн грн.
Нагадаємо, парламент нещодавно схвалив зміни до Закону України «Про освіту», якими встановлено чіткі вимоги до якості шкільної літератури, а також механізми дотримання цих вимог.