Семінар-практикум з проблеми забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою: акценти на зміст, особистісно-орієнтований підхід та міжфахову взаємодію

7 квітня 2025 року на базі закладу дошкільної освіти №15 «Лелеченька» м. Дрогобича відбувся семінар-практикум на тему: «Забезпечення наступності в упровадженні особистісно орієнтованої моделі змісту освіти, передбаченої Базовим компонентом дошкільної освіти та Державним стандартом початкової школи». Захід організовано в межах реалізації Програми розвитку освіти Львівщини на 2021–2025 роки, координованої КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».

Мета заходу — обговорення ефективних практик забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою, формування єдиного методичного простору, а також сприяння міжфаховій співпраці педагогів задля створення безперервного, цілісного освітнього процесу.


Ключові напрями семінару:

🔹 Окреслено провідні принципи реалізації наступності:

  • пріоритетність особистісно орієнтованого підходу;
  • забезпечення психологічного комфорту й емоційного благополуччя дитини;
  • узгодженість цілей, змісту та методів освіти в ЗДО та ЗЗСО;
  • партнерська взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу (дитиною, педагогами, батьками).

🔹 Під час екскурсії учасники ознайомились із структурою освітнього процесу у старших групах ЗДО, організацією предметно-розвивального середовища, освітнім розкладом, впливом ранкових зустрічей на соціалізацію та налаштування дітей на продуктивну діяльність.


Презентації досвіду педагогів

🔸 Лілія Уханська та Марина Федак, вихователі-методисти, представили систему реалізації наступності між ЗДО і початковою школою на основі особистісно орієнтованої моделі. Зазначено важливість урахування індивідуального темпу розвитку, інтересів, сформованості компетентностей дитини.

🔸 Оксана Коваленко, вихователька старшої групи «Віночок», поділилася практикою впровадження програми «Інтелект України» в умовах ЗДО як підґрунтя для успішного навчання у початковій ланці за відповідною програмою. Увага зосереджена на розвитку мовлення, логічного мислення, формуванні базових навчальних навичок через дидактичні ігри, елементи методики складового читання та логіко-математичні вправи.

🔸 Надія Старух, практична психологиня, презентувала підходи до розвитку емоційного інтелекту в дітей дошкільного віку, його роль у формуванні готовності до шкільного навчання, адаптації до нових соціальних умов, розвитку самооцінки та впевненості.


Підсумки та рефлексія

Олександра Пецкович, т.в.о. директорки ЦПРПП м. Дрогобича, акцентувала увагу на важливості міжфахової взаємодії у створенні наступного, безперервного освітнього середовища, орієнтованого на потреби дитини. Спільна відповідальність педагогів усіх рівнів є основою ефективної адаптації та гармонійного розвитку дитини на кожному етапі її освітньої траєкторії.

Неофіційне спілкування з елементами рефлексії стало платформою для обміну думками, узагальнення почутого, обговорення перспектив подальшої співпраці.


Захід підтвердив потребу в методичному супроводі педагогів у процесі впровадження наступності між дошкільною та початковою освітою. Досягнення ефективності можливе завдяки:

  • формуванню узгоджених педагогічних підходів;
  • врахуванню вікових та індивідуальних особливостей дітей 5–7 років;
  • створенню міжфахових команд на місцевому рівні;
  • налагодженню сталого професійного діалогу між ЗДО та ЗЗСО.

Семінар-практикум на базі ЗДО №15 «Лелеченька» став важливим кроком у розбудові професійної спільноти, здатної забезпечити якісну та безперервну освіту для кожної дитини.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *