Українська педагогіка багата славетними іменами. Василь Олександрович Сухомлинський – педагог-гуманіст, мудрий учитель, а ще й публіцист, дитячий письменник. 28 вересня виповнилось 105 років від дня його народження. Благородне серце, сили і знання, педагогічне обдарування Василь Олександрович віддав дітям, молоді, школі, покликаній стати осередком виховання людської особистості.
Василь Олександрович Сухомлинський створив оригінальну педагогічну систему, що ґрунтується на принципах гуманізму, визнанні особи дитини вищою цінністю, на яку мають бути орієнтовані виховання й освіта. Він будував процес навчання як радісну працю. Велику увагу приділяв творчому розвитку кожної дитини, спираючись на загальнолюдські, громадянські цінності Дбав про забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного
формування особистості, виховання соціально зрілого громадянина України..
28 вересня, у день народження видатного педагога, в закладі
дошкільної освіти № 11 «Світлячок» було проведено педагогічні читання з елементами тренінгу «Впровадження педагогічних ідей Василя Сухомлинського в контексті Державного стандарту дошкільної освіти».
До пам’ятної дати в методичному кабінеті було підготовлено тематичну виставку «Творець педагогіки добра». На виставці представлено педагогічну та літературну спадщину видатного українського педагога.
Педагогічні читання розпочались вікториною «Що ми знаємо про Василя Сухомлинського». В ході вікторини обговорювались не лише дати і факти, а й цікаві факти з його життя. Цими фактами обмінювались досвідчені педагоги. Це викликало неабиякий інтерес у молодих педагогів. Їм було цікаво дізнатись і про те, що Василь Сухомлинський свого часу вибудовував свою педагогічну
систему на ідеях К. Ушинського та Софії Русової, засадах народної педагогіки.
Працюючи в групах, педагоги обговорювали питання актуальності
педагогічної спадщини в освітній діяльності сучасного закладу дошкільної освіти. Особливої ваги мали знання педагогів при визначенні основних принципів гуманістичної системи Василя Олександровича. Дуже своєчасною і корисною була отримана інформація з навчання під час курсів підвищення кваліфікації при ЛОІППО.
Важливим питанням постала інтеграція «уроків мислення», «хвилинок милування», «занять під відкритим небом», «уроків доброти» та «уроків милосердя» в освітній процес з дітьми старшого дошкільного віку.
Під час «педагогічного консиліуму» педагоги розробляли інтелектуальні карти «Система роботи із впровадження педагогічних ідей В.Сухомлинського в освітній процес ЗДО» та «Літературна спадщина В.Сухомлинського в роботі з дітьми дошкільного віку». Також цікавим було обговорення актуальності ідей видатного педагога в контексті впровадження ідей сучасних парціальних
програм соціально-громадянського, здоров’язбережувального, духовно- морального змісту. Цікавими були пропозиції щодо інтеграції ідей В.Сухомлинського та ідей програми соціально-фінансової освіти дітей 3-6 років
«Афлатот».
Під час роботи «в колі» обговорювався досвід закладу дошкільної освіти №9 «Ялинка» м. Бровари (експериментальний майданчик АПН України). Особливо цікавим було обговорення педагогічного досвіду «вихователів- методистів» Орислави Романишин «Формування соціально-громадянської компетентності дошкільника на засадах ідей Василя Сухомлинського», Надії Баран «Художньо-естетичний розвиток засобами літературних творів Василя Сухомлинського», Алли Бондаренко «Формування ціннісного ставлення дітей
дошкільного віку до природного середовища дітей через впровадження ідей Василя Сухомлинського».
У завершальній вправі педагоги обмінялись думками про особистий
досвід використання ідей Василя Сухомлинського та наведенням улюбленого вислову педагога-гуманіста, педагога-філософа, педагога-науковця, педагога, що віддав серце дітям.
Вся педагогічна система Василя Сухомлинського вибудувана на Культі
Батьківщини, Культі Матері, Культі Природи, Культі Рідного Слова, Культі Книги. Усе найцінніше, створене ним, назавжди ввійшло до скарбниці вітчизняної педагогіки та національної духовної культури. Завданням сучасного педагога є збереження, втілення та активне впровадження спадщини Василя Сухомлинського в новітніх умовах.
Людмила Разумна, вихователь-методист