у закладі дошкільної освіти №11 «Світлячок» було проведено комплексне заняття «Про себе дбати – лиха не мати»

«Про себе дбати – лиха не мати»
Народна мудрість

Навчити дитину дбайливо ставитися до свого життя та здоров’я – актуальне завдання сучасної дошкільної освіти. Безпека належить до базових потреб людини, тому завдання педагогів – створити умови для безпечно існування маленької людини в природі та соціумі, а також сформувати в неї ціннісне ставлення до свого життя і здоров’я як найвищої цінності суспільства.

Життя вимагає від наших дітей уміння знаходити вихід із будь-яких непередбачених ситуацій. Саме тому так важливо з наймолодшого дошкільного віку сформувати найважливіші життєві навички поведінки в найближчому середовищі – вдома.

19.02.2025 року у закладі дошкільної освіти №11 «Світлячок» було проведено комплексне заняття «Про себе дбати – лиха не мати», провідним завданням якого було формування здоров’язбережувальної (безпекової) компетентності дітей молодшого дошкільного віку. Освітній захід провела досвідчений вихователь Ірина Стецевич.

В ході заняття педагог використала перегляд мультфільму «Коли ми вдома», який здійснювався за побутовими локаціями: пожежна безпека вдома правила поведінки з газовими приладами та електроприладами), правила поведінки з колючими та ріжучими предметами на кухні, з ліками та хімічними речовинами, правила поведінки біля вікна та на балконі, правила поведінки з незнайомцями. Вихователь вдало проводила обговорення за кожною ситуацією, підводячи дітей до важливих висновків, що в подальшому будуть становити основи їх життєво-необхідного досвіду.

Емоційного забарвлення заняттю додавали музичне рухливе привітання для дітей та дорослих «Коли ти вдома один» Марічки Бурмаки, психоемоційне занурення у казку «Вовк і семеро козенят» під ніжну мелодію, прихід Вовка з мішечком іграшок та предметами, які містять для малят небезпеку. Цікавою і захопливою була гра-вікторина «Так чи ні». Не менш важливою була психовправа з виходу дітей з казки та повернення до дитсадка.

Результативності заходу сприяли гуманістичний системний підхід, використання художньо-літературного матеріалу, ігрових та ІКТ технологій.

Не секрет, що безпекова поведінка – це відтворення побуту дорослих, яке оточує дітей вдома і в дитсадку. Стійкі навички безпеки життєдіяльності дитини – це наслідування поведінки дорослих. Перевагу в освітньому процесі педагоги надають цікавим довірливим бесідам, моделюванню та
аналізу життєвих ситуацій, дидактичним та сюжетно-рольовим іграм.

Головне правило, яке встановлено у роботі Ірини Стецевич – тісна взаємодія з родиною. Спільна мета – партнерська взаємодія у формуванні життєво необхідної безпекової компетентності на всіх вікових етапах дошкільного дитинства. Спільна мета закладу дошкільної освіти і родини – не залякати дітей, не моралізувати, не зламати їх природної допитливості та зацікавленості оточуючим світом, а виховувати розумну обережність.

Людмила Разумна, вихователь-методист

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *