Збереження і зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя дітей дошкільного віку – це один із найактуальніших і основних напрямів роботи педагогічного колективу закладу дошкільної освіти. Щоб забезпечити гармонійний розвиток особистості, потрібно на всіх вікових етапах дошкільного дитинства формувати усвідомлення цінності свого життя і здоров’я, бережного ставлення до власного здоров’я, вироблення сталих навичок безпечної поведінки в природі, серед людей, в побуті, на дорозі, під час стихійних лих та надзвичайних ситуацій. Війна внесла корективи – окремим напрямком з безпеки життєдіяльності дитини стала мінна безпека та правила поведінки з невідомими предметами.
Проблемі організації освітнього процесу з безпеки життєдіяльності дитини 19.12.2024 було присвячено квест-гру «Вивчаємо правила безпеки» з дітьми старшої групи за участі батьків. Надзвичайно цікавий освітній захід розробила та провела досвідчений педагог Людмила Філіпова.
У формі захопливої гри діти вирішували життєві ситуації, відгадували загадки, збирали «тривожний рюкзачок», знаходили схожіть вибухонебезпечних предметів з природними об’єктами, іграшками, предметами побуту, розшукували вибухонебезпечні предмети на місцевості.
Педагог застосувала низку мультимедійних засобів, які дали можливість дітям проявити свої знання щодо стихійних лих та правил поведінки під час надзвичайних ситуацій, укриття в дитсадку. Відеогра «Збери пожежний щит» дала можливість закріпити назви предметів пожежного щита та їх призначення.
Веселим і емоційним був дитячий флешмоб «Повітряна тривога» під пісню Ігора Корчагіна. Вправність та уважність діти проявили під час гри «Світлофор». Активною і веселою була гра-естафета «Загасимо пожежу».
Динамічність заходу забезпечували постійні зміни освітніх локацій та завдань для дітей. Діти закріпили назви професій людей, які стоять на сторожі життя і здоров’я людини – лікарі, поліцейські, рятувальники, пожежники, сапери. Одночасно проявили не аби-які знання назв спеціальної техніки – машина швидкої допомоги, пожежна, автомобіль поліції, аварійна газової служби. І закономірно, що діти називали номери телефонів екстрених служб, вправлялись у користуванні телефоном при наборі цих номерів і спілкуванні з диспетчерами.
На завершення квест-гри діти віднайшли свою нагороду – медалі та розмальовки із безпековим змістом.
Захід завершився плідним обговоренням його результативності та ефективності у діалозі з батьками. Обговорювались і перспективи співпраці закладу дошкільної освіти та родини з питань безпеки життєдіяльності дітей. Нас об’єднує спільна мета – здоров’я і життя дітей. Діти – це наш спільний скарб, майбутнє України.
Людмила Разумна, вихователь-методист