Відбулася ІХ Науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії»

У Львівському національному університеті імені Івана Франка за ініціативи кафедри неорганічної хімії та підтримки Департаменту освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації, Міністерства освіти і науки України 7-8 квітня 2023 року відбулась ІХ Науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії», учасники якої мали на меті обговорити актуальні питання хімічної освіти. Цьогоріч конференція відбулася у змішаному форматі.

З вітальним словом до учасників конференції звернувся голова організаційного комітету, проректор з наукової роботи Львівського університету, академік НАН України, професор Роман Гладишевський, який наголосив на необхідності забезпечення неперервності освітнього процесу,  особливому значенні хімії з-поміж природничих наук, підготовці фахівця з аналітичним і критичним мисленням, спроможного реалізувати себе в галузях освіти, науки, виробництва. «Наші весняні освітянські зустрічі дають змогу поділитися своїм професіоналізмом, знаннями, напрацюваннями, досвідом, окреслити шляхи вдосконалення викладацької майстерності, протистояти викликам сьогодення. Цьогоріч ми розпочинаємо конференцію у святковий день, тож нехай світле свято принесе нам усім Благу Вість про нашу Перемогу», – зазначив Роман Гладишевський.

До участі у конференції зголосилися понад 170 освітян з шістдесяти закладів шкільної, позашкільної, фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти зі Львова та області, Києва, Вінниці, Дніпра, Івано-Франківська, Нововолинська, Одеси, Полтави, Ужгорода, Харкова, Чернівців.

Учасників конференції також привітали: генеральний директор Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Олег Єресько, генеральний директор Директорату науки та інновацій Міністерства освіти і науки України Ігор Таранов, начальниця відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Управління освіти та інновацій Департаменту освіти і науки Львівської ОВА Ірина Сислюк. Вони відзначили потребу держави у фахівцях-хіміках і вчителях хімії та висловили сподівання, що запропоновані до обговорення і дискусії питання, дозволять віднайти шляхи вирішення основних питань хімічної освіти і дадуть імпульс до нових наукових звершень.

Під час роботи конференції учасники виголосили низку пленарних доповідей та усних повідомлень. Про трансформацію дидактичних принципів навчання хімії в контексті воєнного часу, які мають слугувати вихованню патріотизму, громадянської відповідальності здобувачів освіти, вселяти оптимізм і переконаність у нашій перемозі наголосила професорка, головна наукова співробітниця Відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України Людмила Величко. Завідувачка кафедри хімії та методики викладання хімії Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка професорка Надія Шиян зупинилась на сучасних освітніх технологіях і трендах, які слугують інструментарієм для здобуття школярами якісної освіти. Журналістка, провідна редакторка видавництва «Ранок», директорка освітньо-реабілітаційного центру «Кристал’НЯ» Вікторія Круглова порушила питання впровадження концепції Нової української школи під час війни. Професорка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР «Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти» Марія Савчин, директорка комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради», вчителька хімії Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого Галина Марчук і доцентка кафедри хімії середовища та хімічної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Лілія Мідак у доповідях закцентували увагу на науково-дослідницькій діяльності учителя хімії, підвищенні ефективності уроків хімії на основі зворотного дизайну, використанні доповненої реальності в шкільному курсі хімії. Професор Національного університету «Львівська Політехніка» Володимир Старчевський ознайомив учасників з закономірностями та особливостями чинного стандарту назв хімічних елементів та простих речовин. Доцент кафедри неорганічної хімії Львівського університету Олексій Павлюк висвітлив сучасні підходи до підготовки вчителя хімії у Львівському національному університеті імені Івана Франка.

Доповідачі наукового зібрання приділили увагу національно-патріотичному вихованню на уроках хімії; доцільності навчання хімії в молодшій школі; особливостям формування пізнавального інтересу, дослідницьких умінь і компетентностей учнів як на уроках хімії, так і на базі освітнього простору Lviv Open Lab; розвиткові творчого і логічного мислення школярів; впровадженню STEM-освіти; застосуванню сучасних педагогічних технологій навчання (інформаційно-комунікативних, інтерактивних, міжпредметних звʼязків тощо).

Значну увагу у доповідях приділено методичній підготовці вчителів природничих дисциплін у закладах вищої освіти, зокрема, формуванню безпекових компетентностей вчителя хімії в сучасних умовах, важливості практичної підготовки здобувачів спеціальностей «Хімія» та «Середня освіта (Хімія)», пріоритетним напрямам наукових досліджень у галузі хімії та впровадженню їхніх результатів у фахову підготовку вчителя.

На заключному засіданні з доповіддю про вчених Львівської наукової кристалохімічної школи виступили академік НАН України, професор Роман Гладишевський та доцентка кафедри неорганічної хімії Світлана Пукас. Мотиваційним був виступ декана хімічного факультету Григорія Дмитріва, який у своєму виступі «10 причин стати хіміком» розповів про навчання, наукову роботу, самоврядування і громадську активність, академічну мобільність, дозвілля та можливості працевлаштування студентів хімічного факультету. Перший проректор Львівського національного університету імені Івана Франка Андрій Гукалюк ознайомив присутніх із особливостями Вступної кампанії – 2023.

У заключному слові голова оргкомітету конференції Роман Гладишевський зазначив, що такі освітянські форуми необхідні для обговорення проблем хімічної освіти, обміну досвідом та цікавими ідеями, що сприяє популяризації хімічних знань і підвищенню якості підготовки здобувачів освіти, та подякував присутнім за участь у конференції.

За результатами роботи конференції прийнято ухвалу.За матеріалами хімічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *