«Як Афлатун став дослідником»

«Дитина від природи є дослідником»
Василь Сухомлинський

В арсеналі сучасного педагога-дошкільника є ціла палітра парціальних програм, спрямованих на формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку. Однією з таких є програма соціально-фінансової-освіти дітей дошкільного віку «Афлатот». З 2022 року цю програму впроваджують у закладі дошкільної освіти № 11 «Світлячок» Дрогобицької міської ради.
Важливу увагу в цій програмі приділено формуванню сталих навичок
ощадливого та бережливого ставлення до природних ресурсів. Які методи та прийоми є найефективнішими, які форми роботи обрати, щоб реалізувати це завдання, як донести цю інформацію до найменших вихованців закладу дошкільної освіти? На ці та інші запитання шукали відповіді педагоги закладу дошкільної освіти під час перегляду відкритого показу освітнього заходу з дітьми старшого дошкільного віку «Вода – це наш ресурс». Інтегроване
заняття провела вихователь Марія Михаць. Заняття було проведено в
рамках семінару-практикуму «Природничо-екологічне виховання як складова освітнього процесу закладу дошкільної освіти».
Вихователем було створено оптимально насичену освітню ситуацію, в
якій одну з провідних ролей обіймав промінчик з космосу – Афлатун (в перекладі з арабської мови Афлатун – означає «Дослідник»). В ході заняття використано різні форми роботи з дітьми: відео-оповідання Василя Сухомлинського «Краплина роси», вірш М. Чумарної «Хмаринки» з використанням мнемотехніки, таблицю «Кругообіг води в природі», гру- естафету «Кому і для чого потрібна вода», гру-руханку «Дощик КРАП-КРАП», діяльність в дослідницькій лабораторії, розмальовування Афлатуна, який «закриває кран, щоб не витік океан».
Особливо насиченою була робота в дослідницькій лабораторії. Шляхом дослідів з водою діти отримали відповіді на запитання: чи має вода форму, колір і смак, в якому стані буває вода. Афлатун був дуже здивований, які розумні дослідники зростають у садочку «Світлячок» і сам з радістю брав участь у дослідницькій діяльності.
Вода – це наш ресурс, а цей ресурс не є безмежним. Саме тому уже з
дошкільного дитинства слід формувати правила бережливого та ощадливого використання води. Вихователь приділила увагу закріпленню низці сталих правил цього природного багатства України.

Людмила Разумна , вихователь-методист

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *